22-05-2010 Cardona - Pla de Busa - Montmajor - Cardona
Pàgina 1 de 1
22-05-2010 Cardona - Pla de Busa - Montmajor - Cardona
Torno a sortir de Cardona, l’hi estic agafant vici
Trobo unes roselles roses, ja em pensava que eren imaginacions meves quan en el fons de la memòria , creia recordar haver-ne vist de petit
Arribo a l’Aigua d’Ora...
... un dels racons macos que te
La fresca dels molts matins del mes de Maig, et permet torbar Doncelles (Melitaea)enganxades al llit esperant que el sol les escalfi per poder volar
Potser per gelosia, alguna rosella s’esforça a semblar una papallona
Ja els hi queda poc temps als sembrats de passar del verd al daurat
Trobo el primer grup d’abelleres
Continuo pujant, ara per sobre Sorba, el que serà una constant els primer trenta quilometres
També serà una constant, durant tota la ruta, veure l’ infinitat de flors que ens dona el Maig, com aquest Lli de Narbona (Linum narbonense)...
...o bé aquesta Jonça (Aphyllanthes monspeliensis)...
... també i han Corniols (Aquilegia vulgaris) que trobem als llocs humits i frescos
I entre flor i foto arribo a la Rasa d’Antigues
I continuo pujant, ara passo per Antigues Altes
L’Ermita de Marçanyac
Sortint de Marçanyac, ja es pot veure La Guardia, extrem sud-oest del Pla de Busa
Pel camí trobo un erol d’abelleres mosqueres(Ophrys insectifera)
Des del Torrent de la Vallanca, la cosa ja es veu mes a prop
Arribo al Pla de Busa i el cel es comença a emprenyar
Jo incapaç de demanar als deus que no plogui, l’hi deixo al feina a la bici de l’Oriol, a veure si no ens mullem
Com que no veig probable que resulti, foto el camp que encara em queden quaranta-vuit quilometres per fer
Passo pel Rial de Busa...
...i arribant a la bassa de Cal Artiller, veig com comencen a caure gotes...
...tot i així m’arribo al la cinglera de la Creu per veure a esquerra...
...i dreta la balcera impressionant que queda sota els meus peus i les seves rodes
Encara em queda humor per retratar una Abellera Catalana (Ophrys catalaunica), i es que ben mirat si em mullo, la roba ja s’eixugarà, però l’abellera es pansirà d’aquí quatre dies
Des del Grau de les Collades es veu com s’inestabilitza el cel cap al Cadi , l’Ensija...
...el Pedraforca
Arribo a Orriols, i miro la pista que haure de seguir, passant per Sant Andreu de la Mora, fins a sota el Cap dels Plans...
... i si giro el cap, puc veure la cinglera per on abans m’he passejat
Ara des de Sant Andreu de la Mora s’aprecia la cara sud de sota el Pla de Busa
Poc a poc vaig pujant cap a La Maçana, deixant enrere Sant Andreu de la Mora
Al Serrat Blanc s’acaba la pujada, ara tot serà descens, com indica el color de les marques que seguiré fins arribar sota de Sant Esteve
De moment m’he anat escapant de les tempestes que descarreguen ara a la dreta ara a l’esquerra, pel davant, pel darrere, com la que s’està muntant al darrera al Cap dels Plans
Tot baixant cap a Montmajor passo per Sant Martí de Correà
Des de Aubals miro enrere i veig el futur una mica negre
Em sento observat
Arribant a la riera de Navel, i avall que fa baixada
Ah!!!!! tant patir i finalment nomes m'he mullat els peus al travessar la riera de Navel
Trobo unes roselles roses, ja em pensava que eren imaginacions meves quan en el fons de la memòria , creia recordar haver-ne vist de petit
Arribo a l’Aigua d’Ora...
... un dels racons macos que te
La fresca dels molts matins del mes de Maig, et permet torbar Doncelles (Melitaea)enganxades al llit esperant que el sol les escalfi per poder volar
Potser per gelosia, alguna rosella s’esforça a semblar una papallona
Ja els hi queda poc temps als sembrats de passar del verd al daurat
Trobo el primer grup d’abelleres
Continuo pujant, ara per sobre Sorba, el que serà una constant els primer trenta quilometres
També serà una constant, durant tota la ruta, veure l’ infinitat de flors que ens dona el Maig, com aquest Lli de Narbona (Linum narbonense)...
...o bé aquesta Jonça (Aphyllanthes monspeliensis)...
... també i han Corniols (Aquilegia vulgaris) que trobem als llocs humits i frescos
I entre flor i foto arribo a la Rasa d’Antigues
I continuo pujant, ara passo per Antigues Altes
L’Ermita de Marçanyac
Sortint de Marçanyac, ja es pot veure La Guardia, extrem sud-oest del Pla de Busa
Pel camí trobo un erol d’abelleres mosqueres(Ophrys insectifera)
Des del Torrent de la Vallanca, la cosa ja es veu mes a prop
Arribo al Pla de Busa i el cel es comença a emprenyar
Jo incapaç de demanar als deus que no plogui, l’hi deixo al feina a la bici de l’Oriol, a veure si no ens mullem
Com que no veig probable que resulti, foto el camp que encara em queden quaranta-vuit quilometres per fer
Passo pel Rial de Busa...
...i arribant a la bassa de Cal Artiller, veig com comencen a caure gotes...
...tot i així m’arribo al la cinglera de la Creu per veure a esquerra...
...i dreta la balcera impressionant que queda sota els meus peus i les seves rodes
Encara em queda humor per retratar una Abellera Catalana (Ophrys catalaunica), i es que ben mirat si em mullo, la roba ja s’eixugarà, però l’abellera es pansirà d’aquí quatre dies
Des del Grau de les Collades es veu com s’inestabilitza el cel cap al Cadi , l’Ensija...
...el Pedraforca
Arribo a Orriols, i miro la pista que haure de seguir, passant per Sant Andreu de la Mora, fins a sota el Cap dels Plans...
... i si giro el cap, puc veure la cinglera per on abans m’he passejat
Ara des de Sant Andreu de la Mora s’aprecia la cara sud de sota el Pla de Busa
Poc a poc vaig pujant cap a La Maçana, deixant enrere Sant Andreu de la Mora
Al Serrat Blanc s’acaba la pujada, ara tot serà descens, com indica el color de les marques que seguiré fins arribar sota de Sant Esteve
De moment m’he anat escapant de les tempestes que descarreguen ara a la dreta ara a l’esquerra, pel davant, pel darrere, com la que s’està muntant al darrera al Cap dels Plans
Tot baixant cap a Montmajor passo per Sant Martí de Correà
Des de Aubals miro enrere i veig el futur una mica negre
Em sento observat
Arribant a la riera de Navel, i avall que fa baixada
Ah!!!!! tant patir i finalment nomes m'he mullat els peus al travessar la riera de Navel